Ohlédnutí za veletrhem Holiday World 2017 aneb české pohostinství zvedá hlavu

Ohlédnutí za veletrhem Holiday World 2017 aneb české pohostinství zvedá hlavu

Send by e-mail

 
 
  • Autor: Milan BallikV souvislosti se sílícím hnutím za renesanci české gastronomie se veletrh Holiday World stává stále důležitějším hráčem v poli (řeč je o prezentaci České republiky). Z více důvodů. Jedním z nich je – vedle populárních hvězd show byznysu - poměrně široká účast zástupců regionální kuchyně a produkce v rámci prezentace jednotlivých regionů. Bylo by těžké a dlouhé vyjmenovat vše, co kraje nabízely v rámci upoutávky k návštěvě, ale pár jich přece jen vzpomeneme. Partnerský Moravskoslezský kraj upozornil například na pstruží farmu a její produkty, a jako praktické lákadlo předkládal návštěvníkům tradiční specialitu pekařské cukrařiny - Štramberské uši.
    Mezi přednáškami v doplňkovém programu zase zazněla jedna vskutku poutavá - Pražská kavárna jako fenomén městského života. Expozice hlavního města upozornila na existenci kdysi silného, v posledních letech po dlouhém spánku se znovu probouzejícího dění okolo vinohradnictví v metropoli - Pražské vinice 2017 – putování vinicemi hlavního města.
    Protože zemi v současnosti asi nejvíce propaguje naše nápojová gastronomie, bylo k vidění také několik vinařských prezentací – Ústecký kraj nabídl vína česká, v několika moravských regionech byla k mání tamní jejich. Zájem o ten který kraj pomáhaly probudit časté degustace pivovarů s řadou vpravdě lahodných vzorků – nový pivovar Loď kotvící na vltavské náplavce, předkládal hned tři. K mání byly i kalíšky proslavených ovocných destilátů a bylinných likérů. A nutno říci, že se setkaly se zájmem.
    Protože podmínky nedovolovaly plnohodnotné ochutnávky hotových jídel – k těm bylo možné se dostat na sesterském veletrhu TOP Gastro, suplovaly je často nabídky uzenin či pekárenských produktů pro ten který region typických.
    Je potěšující, že si regiony uvědomují přínos gastronomie coby součásti jejich kulturní nadstavby a stále více o ni svou propagaci opírají. Cesta k pochopení národa je nejkratší skrze jeho kuchyni, to je stará věc. Která se bohužel, u nás načas vytratila.
    Ještě jeden důvod, pro pořadatele možná mimoděčný, ale ve svém důsledku prozíravý, je ukotvení veletrhu v čase. Zvolna přicházející jaro, poutavé nabídky krajů a po dlouhé a tuhé zimě, v lidech probouzející se chuť vyrazit ven. Právě v čase před dlouhým půstem, kdy bude na dlouhých čtyřicet dní možnost labužnického vyžití tu a tam přerušena, může – a měla by - nabídka krajů podepřená o jejich regionální speciality a krajové restaurace být zvláště silnou motivací.
    Patrně nejde o hlavní proud veletržních snah, ale v souvislosti s tím, jak silná a populární je medializace gastronomie a pozornost, jakou jí lidé věnují, stále více nabývá na významu.
     

Přihlásit k odběru newsletteru

Přihlašte se k odběru newsletteru a budeme Vám pravidelně zasílat nové články do e-mailu. Váš kontaktní email bude použit pouze za účelem zasílání našeho newsletteru, nebude předáván žádnému dalšímu subjektu. Zasílání můžete kdykoli ukončit kliknutím na link ve zprávě, kterou Vám bude newsletter doručen.